Logo site
Page mise à jour le 15/02/2017 (08:31)
 

Les dernières publications / Last publications

 

.    DE BODT E., LOBEZ F., SCHWIENBACHER A.; (2016) Paulson Plan Credits. Finance

·      COUSIN, J., de Bodt, E. & Roll, R. (2016). The Full Stock Payment Marginalization in M&A Transactions. Management Science.

 

·       LEVANT, Y., NIKITIN, M. & BESSIRE, D. (2016). L'institutionnalisation de l'Association Francophone de Comptabilité : un processus fragile. Comptabilité Contrôle Audit, 21 (2), pp. 97-127.

 

·       LEVANT, Y., COULMONT, M. & SANDU, R. (2016). Business Simulation as an Active Learning Activity for Developing Soft Skills. Accounting Education: An International Journal.

·       Bollaert, H. & Delanghe, M. (2015). Securities Data Company and Zephyr, Data Sources for M&A Research. Journal of Corporate Finance, 85-100.

·       Aktas, N., Cousin, J., Ozdakak, A. & Zhang, J. (2015). Industry IPOs, growth opportunities, and private target acquisitions. Journal of Corporate Finance.

·       Dereeper, S. & Trinh, Q. (2015). Trade-Off Theory or Pecking Order Theory with a State-Ownership Structure: The Vietnam Case. International Review of Business Research Papers, 11 (1), 114-132.

·       Bessire, D., Levant, Y. & Nikitin, M. (2015). L'institutionnalisation de la recherche comptable et de l'Association Francophone de Comptabilité : un processus fragile. Comptabilité Contrôle Audit, 2 (21), 97-127.

·       Levant, Y., Rahli, D. & de la Villarmois, O. (2015). Pour une analyse renouvelée de la rentabilité des ventes de l'entreprise. Revue Marocaine de Contrôle de Gestion, 101-112.

·       Bernaert, A., Bessière, L., Grima, C., Parker, H. & Sandu, R. (2015). Lost in translation, is there a place for management accounting inf France?. Finance & Gestion, 53-54.

·       Sandu, R. (2015). When the management accountant meets the contrôleur de gestion. Finance & Gestion, 52.

·       Schwienbacher, A., Cumming, D. & Zhan, F. (2015). The scope of international mutual fund outsourcing: Fees, performance and risks. Journal of International Financial Markets, Institutions & Money, 38, 185-199.

·       Riachi, I. & Schwienbacher, A. (2015). Investment, Firm Performance and Securitization: Evidence from Industrial Companies. Finance Research Letters, 13, 17-28.

·       Schwienbacher, A., Da Gbadji, L. & Gailly, G. (2015). International Analysis of Venture Capital Programs of Large Companies and Financial Institutions. Entrepreneurship Theory and Practice.

·       Riachi, I. & Schwienbacher, A. (2015). Overcollateralization in Corporate Securitization. FINANCE.

·       Alphonse, P. & Tran, Q. (2014). A Two-Step Approach to Investigate Dividend Policy: Evidence from Vietnamese Stock Market. International Journal of Economics and Financial Issues, 6 (3), 16-28.

·       Ahmad, H., Alphonse, P. & Levasseur, M. (2014). Stock Prices and Implied Abnormal Earnings Growth. International Journal of Economics and Financial Issues, 4 (1), 196-216.

·       Alphonse, P., Laumonier, A., Levant, Y. & Perromat, M. (2014). Fiscalité, finance et valorisation des marques: le cas du Château Haut-Brion. Revue du Financier, 36 (206), 51-61.

·       Aktas, N., de Bodt, E., Bollaert, H. & Roll, R. (2014). CEO Narcissism and the Takeover Process: From Private Initiation to Deal Completion. Journal of Financial and Quantitative Analysis.

·       Demidova, I., Cousin, J. & de Bodt, E. (2014). M&A Outcomes and Willingness to Sell fin. FINANCE, 35 (1).

·       De Bodt, E., Lobez, F. & Zhang, J. (2014). The Paulson Plan: Who are the Winners. BANKERS, MARKETS AND INVESTORS, 130.

·       Levant, Y., Laumonier, A., Perromat, M. & Alphonse, P. (2014). Fiscalité et valorisation des marques. Revue du Financier, 26, 55-61.

·       Levant, Y., Chamard, C., Faivre, P. & Philippe, J. (2014). Valeurs et forme coopératives : un moyen différent d'associer capital et travail et de récompenser les talents ?. Revue Française de Gestion, 83-92.

·       Levant, Y. & Sandu, R. (2014). Expertise technique et compétences génériques dans la formation des futurs professionnels du chiffre. Revue Finance et Gestion de la DFCG, 41.

·       Lobez, F. & Dannon, P. (2014). La régulation bancaire dans l'union économique et monétaire ouest-africaine est-elle efficace?. Revue d'Economie Financière, 116.

·       Lobez, F. (2014). Les défis du secteur bancaire : ce que peut la recherche universitaire. Revue Passerelles.

·       Schwienbacher, A., Giambona, E. & Golec, J. (2014). Debt capacity of Real Estate Collateral. Real Estate Economics, 42 (3), 578-605.

·       Sahm, M., Belleflamme, P., Lambert, T. & Schwienbacher, A. (2014). Corrigendum to "Crowdfunding: Tapping the right crowd". Journal of Business Venturing, 29 (5), 610-611.

·       Schwienbacher, A., Belleflamme, P. & Lambert, T. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing, 29 (5), 585-605.

·       Schwienbacher, A., Giot, P. & Hege, U. (2014). Are Novice Private Equity Funds Risk-Takers? Evidence from a Comparison with Established Funds. Journal of Corporate Finance, 27.

 

·       GRANDIN, P. CHIKH, S. (2016). Finance comportementale. Ed Economica

·       Bouchet, M. (2015). Country and Political Risk - 2nd Edition. Risk Books.

·       Groslambert, B. (2015). Country and Political Risk - 2nd Edition. Risk Books.

·       Levant, Y., Malleret, V. & de la Villarmois, O. (2015). Revisiting 30 Years of SMA Literature: What Can We Say, Think and Do?. Cahier de Recherches :HEC Paris Research Paper.

·       Schwienbacher, A. (2015). Routledge Companion on Entrepreneurship. Routledge (Ed. T. Baker and F. Welter).

·       Schwienbacher, A. (2015). Le Financement de l'Innovation: Nouvelles Perspectives Théoriques & Pratiques.

·       Schwienbacher, A. & Hornuf, L. (2014). Handbook on Research on Venture Capital - vol.3.

 

 

·           ALPHONSE, P. & ZHANG, S. (2016). Earnings management around M&A. French Accounting Association (AFC) meeting, 2016.

·         ALPHONSE, P. & Thu, N. (2016). Accrual anomaly and Financial Distress. French Finance Association (AFFI) annual meeting.

·       ALPHONSE, P. & Tran, Q. (2016). Shareholder rights, Creditor rights and Dividend Policy. French Finance Association Meeting.

·       ALPHONSE, P. & ROMON, F. (2016). Appréhension comptable, financière et fiscale de l'investissement dans les "biens immatériels". L'investissement: l'alpha et l'omega de la propriété intellectue.

·       ALPHONSE, P. & ROMON, F. (2015). L'investissement humain dans le travail de création. L'investissement: l'alpha et l'omega de la propriété intellectue.

·        ALPHONSE, P. (2015). La détection précoce des défaillances d'entreprises. Rencontres IAE / Conseil de l'OEC.

·       FONTOWICZ, L. (2004). La performance de gestion des sociétés d'économie mixte. Communication au colloque sur les sociétés d'économie mixte, Uni.

·       ROMON, F. (2000). La politique de dividende de sociétés familiales françaises cotées : une synthèse d'études de cas. Actes des XV Journées Nationales des IAE, Bayonne.

·       GROSLAMBERT, B., DALOZ, J., KASSIBRAKIS, S. & AGULLO, O. (1998). From Black&Scholes to alpha-SDE: An Option Pricing Model for Emerging Stock Markets. Annual European Futures Research Symposium.

·       2007: SCHWIENBACHER, A., Van Wymeersch, C. & de Harlez, Y. Le financement par capital-risque des entreprises innovantes en Wallonie., submitted to Union Wallonne des Entreprises.

·       2004: GROSLAMBERT, B. & FERRARY, M..'European Stock Market Financing for High-Growth Companies', European Venture Capital Association, Research Paper, January 2004., submitted to .

·       2003: Grandin, P.. L'apport de la finance comportementale à la compréhension de la volatilité des marchés: une introduction., submitted to Recueil d'opinions sur la volatilité du marché des actions, AFG-ASSFI.

 


  

·       Bailey, A. & Ben Mimoun, M. (2016). Consumer social orientation-based personality and social media use: An exploration among young US consumers. International Journal of Internet Marketing and Advertising.

·       Ben Mimoun, M., Garnier, M. & Depledt, D. (2015). My Little Box, Oh My Little Box... A Video-Netnographic Study On the Expression of Values in Subscription-Based E-Commerce. Journal of Applied Business Research, 31 (3), 1159-1166.

·       Ben Mimoun, M. & Poncin, I. (2015). A Valued Agent: How ECAs Affect Website Customers' Satisfaction and Behaviors. Journal of Retailing and Consumer Services, 70-82.

·       Decoopman, I. & Djelassi, S. (2015). Innover via le crowdsourcing interactif : nécessité de penser objets-frontières ?. Recherches et Applications en Marketing.

·       Garnier, M. & Prostak, G. (2015). Pourquoi payer dans un jeu par navigateur gratuit? Motivations à jouer et achat d'objets virtuels. Management & Avenir, 185-209.

·       Gentina, E. & Chandon, J. (2015). The role of gender on the gender on the frequency of shopping with friends during adolescence: Between the need for individuation and the need for assimilation. Recherches et Applications en Marketing, 29, 453-464.

·       Gentina, E. & Singh, P. (2015). How National Culture and Parental Style Affect the Process of Adolescents' Ecological Resocialization; Sustainability?. Revue Sustainability.

·       Gentina, E., Rose, G. & Vitell, S. (2015). Ethics during Adolescence: A social Networks Perspective. Journal of Business Ethics.

·       Roubelat, F., Brassett, J., McAllum, M., Hoffmann, J. & Kera, D. (2015). Probing ephemeral futures: Scenarios as fashion design. Futures, 74, 27-36.

·       Lecoeuvre, L. & Smyth, H. (2015). Differences in Decision-Making Criteria towards the Return on Marketing Investment: a project business perspective. International Journal of Project Management, 33 (1), 29-40.

·       Lecoeuvre, L., Xue, Y., Turner, R. & Anbari, F. (2015). Appliquer un système de suivi et d'évaluation axé sur les résultats pour améliorer les projets d'infrastructure en Chine. Management International, 19.

·       Nicholson, P. & de Pechpeyroux, P. (2015). Le recrutement par parrainage : aller au-delà du schéma de récompense. Décisions Marketing.

·       Gorge, H., Herbert, M., Ozçaglar-Toulouse, N. & Robert, I. (2015). What do we really need? Questioning consumption through sufficiency. Journal of Macromarketing, 35 (1), 11-22.

·       Beudaert, A., Türe, M. & Özçaglar-Toulouse, N. (2015). Becoming sensory disabled: Exploring self-transformation through rites of passage. Journal of Business Research.

·       Gorge, H., Ozçaglar-Toulouse, N. & Toussaint, S. (2015).Bien-être et well-being dans la consommation: une analyse comparative. Recherches et Applications en Marketing.

·       Prayag, G. & Soscia, I. (2015). Guilt-Decreasing Marketing Appeals: The Efficacy of Vacation Advertising ON Chinese Tourists. Journal of Travel & Tourism Marketing.

·       Ben Mimoun, M., Garnier, M., Ladwein, R. & Benavent, C. (2014). Determinants of e-consumer productivity in product retrieval on a commercial website: an experimental approach. Information & Management, 51 (4), 375-390.

·       Ben Mimoun, M. & Poncin, I. (2014). The impact of e-atmospherics on physical stores. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (5), 851-859.

·       Dehling, A. (2014). Couvrez cette mort que je ne saurais voir : du rapport singulier entre consommateurs vieillissants et objets d'occasion. Décisions Marketing.

·       Gentina, E., Butori, R., Rose, G. & Bakir, A. (2014). How national culture impacts teenage shopping behavior: Comparing French and American consumers. Journal of Business Research, 67 (4), 464-470.

·       Gentina, E., Butori, R. & Heath, T. (2014). Unique but integrated: The role of individuation and assimilation processes in teen opinion leadership. Journal of Business Research, 67 (2), 83-91.

·       Shrum, L., Lowrey, T., Pandelaere, M., Ruvio, A. & Gentina, E. (2014). Materialism: the good, the bad, and the ugly. Journal of Marketing Management, 30 (17-18), 1858-1881.

·       Gentina, E. (2014). Understanding the effects of adolescent girls' social positions within peer groups on exchange practices. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 13 (1), 73-80.

·       Gentina, E. (2014). L'adolescent : un consommateur pas tout à fait comme les autres. Expansion Management Review, 153 (2), 28-31.

·       Hoffmann, J. & Sempels, C. (2014). Sustainable Innovation Strategy. Strategy Magazine, 20 (31), 10-14.

·       Hoffmann, J. & Coste-Manière, I. (2014). Luxury Industry: The New Normal. The European Financial Review.

·       Müller, R. & Lecoeuvre, L. (2014). Operationalizing governance categories of projects. International Journal of Project Management, 32 (8), 1346–1357.

·       Lecoeuvre, L. (2014). Project Management: the path to improved performance. European Executive Education Review.

·       Ozcaglar-Toulouse, N. & Burroughs, J. (2014). Transformative Consumer Research: Taking the TCR Movement Global. Journal of Marketing Management, 30 (17-18), 1723-1727.

·       Gorge, H., Herbert, M., Ozçaglar-Toulouse, N. & Robert, I. (2014). Devoir ou vouloir réduire sa consommation: explorer les éléments structurants de la sobriété. Revue Economies et Sociétés, 3 (1/2014), 143-157.

·       Beji-Becheur, A., Ouhramoune, N. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). The polysemic meanings of couscous consumption in France. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 13 (3), 196-203.

·       Béji-Bécheur, A. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Editorial: Institutionnalisation du développement durable et émergence d'un marketing durable. Recherches et Applications en Marketing.

·       Troilo, G., Cito, M. & Soscia, I. (2014). Repurchase Behavior in the Performing Arts: Do Emotions Matter Without Involvement?. Psychology & Marketing, 31 (8), 635-646.

·       Arbore, A., Soscia, I. & Bagozzi, R. (2014). The Role of Signaling Identity in the Adoption of Personal Technologies. Journal of the Association for Information Systems, 15 (22), 86-110.

·       Türe, M. (2014). Value-in-disposing: Exploring how consumers derive value from disposition of items. Marketing Theory.

 

 

-    OZCAGLAR-TOULOUSE, N. (2016). CONSUMER CULTURE THEORY, RESEARCH IN CONSUMER BEHAVIOR.

BENMECHEDDAL, A. & OZCAGLAR-TOULOUSE, N. (2016). Les grands auteurs en marketing. EMS Edition.

·       Dehling, A. (2015). La seconde vie des objets. sous la direction d'Elisabeth Anstett et Nathalie Ortar.

·       Felix, M. (2015). Les Cahiers de Recherche du département des Sciences Economiques et de gestion.

·       Garnier, M. (2015). Digital Natives et consommation numérique, coordonné par T. Stenger. Editions EMS.

·       Hoffmann, J. & Lecamp, L. (2015). Independent Luxury : The four innovation strategies to endure in the consolidation jungle. London : Palgrave-Macmillan.

·       Delafenestre, R. & Lecoeuvre, L. (2015). The Performance of Projects and Project Management, Sustainable Delivery in Project Intensive Companies.

·       Lecoeuvre, L. (2015). The Performance of Projects and Project Management. Gower.

·       Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2015). Research in Consumer Behavior - R.W. Belk, J.B. Murray et A. Thyroff. Routledge.

·       Decoopman, I. (2014). L'art du Marketing to Women, On a assassiné la ménagère ! Marie Laure Sauty de Chalon et Benjamin Smadja. DUNOD.

·       Dehling, A. (2014). Boulimie d'objets, l'être et l'avoir dans nos sociétés. Edition de Boeck.

·       Felix, M., Garcia, L. & Hamou, L. (2014). L'environnement et le développement durable : les nouvelles alternatives. -.

·       Félix, M. & Garcia, L. (2014). Culture entrepreneuriale, mythes et réalités. Editions Universitaires EREMOR.

·       Félix, M. & Garcia, L. (2014). Faits culturels et Dynamique territoriale. Editions Universitaires Lucian Blagua.

·       Félix, M. (2014). La coopération des collectivités territoriales. Editions du CEDOC.

·       Poncin, I., Garnier, M. & Maille, V. (2014). Successful technological integration for competitive advantage in retail settings.

·       Gentina, E. (2014). Consumer Behaviour: A European Perspective.

·       Gentina, E. (2014). L'art du Marketing to Women - On a assassiné la ménagère. Dunod.

·       Hoffmann, J. (2014). Luxury Brands in Emerging Markets. Palgrave Macmillan.

·       Pizelle, P., Hoffmann, J., Aubouy, M. & Verchere, C. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes). Editions d'Innovation.

·       Pizelle, P. & Hoffmann, J. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes). Editions d'Innovation.

·       Verchere, C., Pizelle, P. & Hoffmann, J. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes). Editions d'Innovation.

·       Hoffmann, J. & Pizelle, P. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes). Editions d'Innovation.

·       Verchere, C. & Hoffmann, J. (2014). Innover par les Usages: i(nnovation) = [t(echno) + h(umain)2] x m(éthodes). Editions d'Innovation.

·       Turner, R. & Lecoeuvre, L. (2014). Portfolio Management A Strategic Approach. CRC Press.

·       Lecoeuvre, L. (2014). Portfolio Management A Strategic Approach. CRC Press.

·       Lopez-Rodriguez, S. (2014). Handbook of Research on Marketing and Corporate Social Responsibility. Edward Elgar Publishing.

·       Cherrier, H., Türe, M. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2014). Research in Consumer Behavior. Emerald.

·       Benmecheddal, A. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Repenser le commerce: vers une perspective socio-culturelle de la distribution.

·       Decoopman, I. (2015). Atelier et Séminaire de créativité: co-création Business Models Innovants au profit de l'association des Femmes Chefs d'Entreprise. Lieu de la rencontre Fusée Skema (présence de 45 dirigeantes), Lille, France.

·       Decoopman, I. (2015). L'impression 3D et l’entreprise: reconfiguration de l'activité et des modèles économiques ?. CCI Nord Pas de Calais, Lille, France.

·       Decoopman, I. & Djelassu, S. (2015). Les facteurs de non-participation au crowdsourcing créatif : quid des professionnels et des non-professionnels du domaine de la création ?. Congrès de l'Association Française de Marketing, Marrakech, Morocco.

·       Rodhain, A., Dehling, A. & Silhouette-Dercourt, V. (2015). La réflexivité du chercheur en comportement du consommateur : une attitude responsable. 5ème Colloque du RIFREQ, 17 - 19 juin, Montpellier, France.

·       Dehling, A. (2015). De la démesure au royaume des restes: les surconsommateurs-accumulateurs d'objets d'occasion. 2ème Congrès international de l'Association Française d'Ethologie et d'Anthropologie, Toulouse, France.

·       Dehling, A. & Cléret, B. (2015). A Sunday morning at a car boot sale. A perilous and awkward exploration of the world of second-hand item consumption. ACR Conference, New-Orleans, Louisiana.

·       Dehling, A. (2015). Dimanche au vide grenier : Périlleuse et inconfortable exploration au royaume de l'occasion. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.

·       Dehling, A. & Cléret, B. (2015). The antithesis of truth is untruth. When untruth is held to be true, we name it error.. 8th Workshop on Interpretive Consumer Research, Edinburgh, United Kingdom.

·       Dehling, A. & Sugier, L. (2015). De la polarisation des représentations de l'objet d'occasion chez le consommateur : entre objet-désir et objet-déchet. AFM Annual Conference, Marrakech, Morocco.

·       Tiercelin, A. & Garnier, M. (2015). Libérez le Batman en vous. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.

·       Garnier, M. (2015). Cosplay in Gender Troubles. Advances in Consumer Research North American Conference 2015, New-Orleans, United States of America.

·       Gentina, E., Shrum, L. & Lowrey, T. (2015). The role of assimilation and individuation in teen attitudes toward luxury fashion brands: a cross-cultural study. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.

·       Gentina, E., Li-Ping Tang, T. & Gu, Q. (2015). Theory of Social Bonding and Academic Cheating: Bad Company Corrupts Good Morals across Culture and Gender. 31st International Congress of Psychology 2016, Yokohama, Japan.

·       Hoffmann, J. (2015). Using scenarios to explore temporalities in fashion. British Academy of Management Strategy SIG: Improving Scenario Methodology: Theory and Practice, Warwick, United Kingdom.

·       Chereau, P., Hoffmann, J. & Soscia, I. (2015). The masstige Paradox in China: a Business Model Innovation Opportunity for Independent Luxury Companies?. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.

·       Hoffmann, J., Lecamp, L. & Bucherer, C. (2015). Innovation Strategies of Independent Luxury Brands. 2015 Global Fashion Management Conference, Florence, Italy.

·       Moussaief, B., Drori, G. & Hoffmann, J. (2015). The branding of Jerusalem: The layered space of institutional logics at a heritage site. 31st EGOS Colloquium, Athens, Greece.

·       Turner, R. & Lecoeuvre, L. (2015). Marketing by, for and of the project: three organizations involved in project marketing. 14th International Marketing Trends Conference, Paris, France.

·       Maille, V. (2015). Challenge your customer! When atypical package designs make meaning. EMAC, Leuven, Belgium.

·       Ouvry, M. & Nicholson, P. (2015). Why do you shop at multiple grocery stores ? Analysis of consumer experience and perceived value. International Marketing Trends Conference, Venice, Italy.

·       Nicholson, P. & de Pechpeyroux, P. (2015). L'effet d'un récit sur le capital-marque : le cas du chocolat. Marketing Trends Conference, Venice, Italy.

·       Ouvry, M. (2015). Why consumers shop at multiple grocery stores: analysis of consumer experience and value. EIRASS Conference, Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science, Montreal, Canada.

·       Benmecheddal, A. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2015). A moral agencement between consumers and non-consumers: the formation of the Community Supported Agriculture. Interpretive Consumer Research, Edinburgh, United Kingdom.

·       Benmecheddal, A. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2015). The structure of activism: Context and meanings of an Activist order. Consumer Culture Theory Conference, Fayetteville, North Carolina.

·       Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2015). Becoming sensory disabled: A transformation of identity and its possible achievement through consumption. Consumer Culture Theory Conference, Fayetteville, North Carolina.

·       Ozcaglar-Toulouse, N. & Nguyen, N. (2015). The alternative cultural hybridization: a case study on global pop music consumption of Vietnamese young consumers. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Angers, France.

·       Türe, M. (2015). I Have, Therefore I Can Give": Exploring Materialism in Stories of Object Disposal. Consumer Culture Theory Conference, Arkansas, United States of America.

·       Ben Mimoun, M. (2014). l'agent virtuel ubiquitaire. atelier agents virtuels, les rendez-vous de l'innovation du PICOM, -, France.

·       Ben Mimoun, M. (2014). Innovations technologiques dans le retailing (Mobile, réalité augmentée, ...) : enjeux, réalité et perspectives. 12° petit déjeuner du CYCLE INNOVATION & CONNAISSANCE, Euratechnologies, 21 novembre, Lille, France.

·       Decoopman, I. (2014). Consumer Power. conférence au salon de la VAD Conext : pouvoir du consommateur- 22 octobre, Lille, France.

·       Decoopman, I. (2014). Crowdsourcing & Business : mythe ou réalité ?. SKEMA - La Fusée (partenariat Beez and Co), Lille, France.

·       Decoopman, I. (2014). Ces nouveaux business models, créateurs de valeur et porteurs d'innovation. congrès professionnel Cité du Management, -, France.

·       Dehling, A. (2014). Conjuguer avoir au singulier et au pluriel : de la possession et de l'accumalation. A B C D ère de l'Objet, Paris, France.

·       Durif, F., Rajaobelina, L., Boivin, C. & Dehling, A. (2014). How to explain infatuation with the online secondhand market? An analysis of motivations and perceived risks. 17tj Academy Marketing of Science World Marketing Congress, Lima, Peru.

·       Dehling, A. & Giraud, M. (2014). I lend (almost) everything: putting ownership to the test of collaborative consumption. ARCIR Workshop, Insights on collaborative consumption, Lille, France.

·       Dehling, A., Durif, F., Rajaobelina, L. & Boivin, C. (2014). L'achat d'objets d'occasion en ligne : des motivations et des freins pas tout à fait comme les autres. AFM Annual Conference, Montpellier, France.

·       Dehling, A. (2014). Appropriating a good that has previously belonged to someone else: from the plurality of appropriation processes to second-hand-item consumption. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Felix, M. & Garcia, L. (2014). Marques, Labels et Biens Communs dans les stratégies de transformation territoriale : quels modes de gouvernance et de régulation et quelles mesures d'impact ? Le cas du Louvre-Lens et Euralens. Colloque international La Performance du service public : une exigence sociale ?, Marrakech, Morocco.

·       Rose, G., Merchan, A., Bakir, A. & Gentina, E. (2014). Money Attitudes and Social Values. American Marketing Association Pre Conference SIG on Values, San Francisco, California.

·       Hoffmann, J. (2014). Made in Brasil Luxury: Opportunities and Challenges. 2014 Global Fashion Management Conference, London, United Kingdom.

·       Hoffmann, J. (2014). Enabling cultural innovations at scenarios and design crossroads. 2014 Oxford Futures Forum, Oxford, United Kingdom.

·       Lecoeuvre, L. (2014). Project marketing by three organizations: marketing by, for and of the project. PMI Research and Education Conference, Portland, Oregon.

·       Lecoeuvre, L. (2014). Marketing by, for and of the project: three organizations involved in project marketing. 14th International Marketing Trends, Paris, France.

·       Nicholson, P. (2014). La motivation à participer à un programme de parrainage: une approche conceptuelle et expérimentale. AFM Annual Conference, Montpellier, France.

·       Beudaert, A., Ozcaglar-Toulouse, N. & Türe, M. (2014). Apports de la théorie des rites de passage à la compréhension du comportement du consommateur handicapé sensoriel. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.

·       Nguyen, N. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Kpop vs Apop: Theorizing the Empowerment of Dominated Culture from Popular Culture Production and Consumption. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Toussaint, S., Ozçaglar-Toulouse, N. & Eckhardt, G. (2014). Accessing and Producing Liquid Places. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Gorge, H. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). The Poor Consumer: Emergence and Construction through the XXth Century in France. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Nordic Consumer Culture: Context and Concept. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Gorge, H., Ozcaglar-Toulouse, N. & Kjeldgaard, D. (2014). Une appréhension de la notion de besoins : le cas des consommateurs pauvres en France. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.

·       Cherrier, H., Türe, M. & Ozçaglar-Toulouse, N. (2014). Considering the Human Properties of the NonHumans: An Analysis of Dispossession Stories. Consumer Culture Theory Conference, Helsinki, Finland.

·       Nguyen, N. & Ozcaglar-Toulouse, N. (2014). Revisiter la théorie de la globalisation culturelle : étude(n)ethographique de la consommation musicale des jeunes vietnamiens. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France.

·       Soscia, I. (2014). What are the consequences of consumer happiness on the consumption or performance?. International Marketing Trends Conference, Venice, Italy.

·       Soscia, I. (2014). Motivation and Tourists' Emotions as Antecedents of Place Attachment. EMAC Conference, Valencia, Spain.

·       Soscia, I. (2014). Guilt Decreasing Marketing Appeals: The Efficacy of Luxury Vacation Advertising among Chinese Tourists. EMAC Conference, Valencia, Spain.

·       Poncin, I., Garnier, M., Ben Mimoun, M. & Leclercq, T. (2015). New technologies and shopping experience: are gamification interfaces effective? The case of the Smartstore. EMAC - European Marketing Academy Conference.

·       Poncin, I. & Garnier, M. (2015). Le catalogue en ligne enrichi tient-il ses promesses face à un site Internet classique ? Une comparaison sur l'utilité perçue et l'expérience vécue par le consommateur. Actes de la 13ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital,.

·       Tiercelin, A. & Garnier, M. (2015). Libérez le Batman en vous. Le cosplay et la consommation de genre. Actes des 14èmes Journées Normandes sur la Recherche en Consomma.

·       Garnier, M., Poncin, I. & Unal-Deligny, M. (2015). Le catalogue enrichi : adoption, valeur et expérience pour le consommateur. Actes du Congrès de l'Association Française de Marketing (AFM), .

·       Ruvio, A., Mendel, N. & Gentina, E. (2015). With Whom Do People Share? The Effects of Upward and Downward Social Comparisons on Willingness to Share Possessions. Advances in Consumer Research.

·       Gentina, E., Shrum, L. & Lowrey, T. (2015). A Social Network Analysis of Adolescent Social Standing, Sharing and Acquisition Materialism, and Happiness. Advances in Consumer Research.

·       Amatulli, C., De Angelis, M., M. Peluso, A., Soscia, I. & Bagozzi, R. (2015). Consumers' Pro-Environmental Behaviors: The Role of Framing and Emotions. 2015 Association for Consumer Research conference.

·       Lecoeuvre, L. & Turner, R. (2014). Project marketing by three organizations: marketing by, for and of the project. PMI Research and Education Conference 2014, Portland OR.

·       2015: Ben Mimoun, M.. « Evaluation des applications du projet NSE5.0 » Projet New Shopping exprerience 5.0., submitted to PICOM, Oxylan, Leroy-Merlin et Auchan, Ikea, Intermarché.

·       2014: Ben Mimoun, M.. « Evaluation des applications du shopping du futur par les utilisateurs » Projet New Shopping exprerience 4.0., submitted to PICOM, Oxylan, Leroy-Merlin et Auchan.

·       2014: Félix, M..Référentiel sur la cohorte Euralens (2014-2018). Mesures d'impact du Louvre-Lens et d'Euralens sur la transformation économique, écologique, sociale et culturelle du territoire., submitted to Direction de l'économie durable, de la prospective et de l'évaluation - Conseil Régional NPDC.

Les publications de 1991 à aujourd'hui


La déclaration de vos publications

Le Lille School Management Research Center- Unité de recherche ECGC  tient tout particulièrement à valoriser et encourager les activités de recherche de ses membres. Pour se faire, l'unité de recherche a décidé d'accorder à chaque membre du laboratoire une enveloppe budgétaire individuelle nominative. Ces enveloppes seront alors créditées d'une somme spécifique pour chaque déclaration d'une publication de recherche.

  • Publication CNRS 1 : 2.000€
  • Publication CNRS 2 : 1.500€
  • Publication CNRS 3 : 1.000€
  • Publication CNRS 4 : 500 €
  • Autre format : sur décision du Conseil de laboratoire

Ces enveloppes nominatives peuvent alors être utilisées, à la discrétion du chercheur, pour financer toutes activités de recherche (Déplacements - traductions - Accès à des logiciels spécifiques...)

N'hésitez donc pas à déclarer vos nouvelles publications ici.